Geplaatst op

This Strange Effect: Dave Berry en Tony Boltini (1966)

Dave Berry was populair in België en Nederland. Daar had-ie in 1965 een nummer-1 hit met This Strange Effect. Zijn image ontwikkelde zich van wollen truien en hoedjes tot zwarte handschoenen en kleding. Alvin Stardust pikte dat later op. Ik herinner me nog dat Berry op het podium een sigaret rechtzette en toezong. De ultieme vorm van Strange.

Circusdirecteur Tony Boltini engageert Berry in februari 1966 voor enkele optredens. Als publiciteitststunt showt-ie Berry in een rijdende leeuwenkooi op het museumplein. Deze keer lopen de wilde beesten buiten. De reportage haalt het avondjournaal. Jongerencultuur laat ouderen verbijsterd achter. Dat was nog maar het begin van de Sixties.

Ray Davies van The Kinks schreef This Strange Effect:
You’ve got this strange effect on me,
And I like it.
You’ve got this strange effect on me,
And I like it.
You make this world seem right,
You make my darkness bright, yes,
You’ve got this strange effect on me,
And I like it, and I like it

Foto: Dave Berry in 1965

4 Reacties op “This Strange Effect: Dave Berry en Tony Boltini (1966)

  1. spuit11

    Oh ja, met die handjes, hij hing op mijn meisjeskamer met roos in de mond, geloof ik. Dat lange soepele lijf hé! 😉

  2. @Spuit11
    Ja, een mooie lange jongen. Hij was toen 25.

  3. spuit11

    En ik 13/14 maar niet zo idolaat als dat meisje.

  4. @Spuit11
    Mooi, he? Tony Boltini -lang, zwart haar en scherpe neus- die ernaast staat wil eerst ingrijpen. Je ziet ‘m aarzelen. Maar omdat Dave Berry dat meisje knuffelt neemt het een andere wending. Tony lacht, waarschijnlijk op van de zenuwen. Hoe zou dat meisje hier nou op terugkijken denk je?

Geef een reactie

