Geplaatst op

Impressions met John Coltrane (1963)

Het is 7 december 1963. San Francisco. John Coltrane (1926-1967) speelt 30 minuten voor de Jazz Casual serie van Ralph Gleason. Voor uitzending op Nationale Educatieve Televisie (NET-TV) met meer dan 200 stations. Die focus maakt Trane ontspannen. Aandacht is verzekerd.

Jazzfans kennen de lineup van dit klassieke kwartet zoals Beatlesfans praten over John, Paul, George en Ringo. John Coltrane (ts), McCoy Tyner (p), Jimmy Garrison (b) en Elvin Jones (dr). Drie nummers worden opgenomen: Afro Blue, Alabama en Impressions. De laatste twee eigen composities van Trane. De goedaardige jazzreus laat indrukken na.

Foto: John Coltrane

3 Reacties op “Impressions met John Coltrane (1963)

  1. Blewbird

    Impressions is een van mijn favoriete ‘Trane-albums. Ik houd ook erg van zijn latere werk.

  2. @Blewbird
    Ok. Zo heeft ieder zijn voorkeuren. Vanaf ‘Giant Steps’ kan ik alles goed pruimen.

  3. Wllm Kalb

    Prachtige foto van Coltrane. De muziek is mij te onrustig, ik voel me er na een paar minuten ongemakkelijk bij.

Geef een reactie

