Geplaatst op

Sennett Bathing Beauties: 1918

Dit is feest zoals feest moet zijn. De titel zegt: Sennett girls in serpentine confetti. Het is 1918. De Bathing Beauties staan provocatief afgebeeld. Uitdagend, da’s de houding die opvalt. De pin-ups voor de soldaten in de Eerste Wereldoorlog. Regisseur en uitvinder van de slapstick Mack Sennett zet ze neer. Ze heten Gloria Swanson, Marie Prevost, Phyllis Haver, Juanita Hansen, Claire Anderson, Mary Thurman of Carole Lombard. Totdat in 1928 de Gay Twenties op een eind lopen.

Foto 1: Sennett girls in serpentine confetti, 1918

Foto 2: Mack Sennett Girls, tussen 1918 en 1928

3 Reacties op “Sennett Bathing Beauties: 1918

  1. jack pastoor ⋅

    @GK: geweldige plaatjes waar ik altijd voor val. Je schrijft dat je vooral hun ‘uitdagende houding’ opvalt. Ook ik vind de (bovenste) foto uitdagend, maar zie dat niet in de houding, maar in de “stoute” oogopslag en gezichtsuitdrukkingen. Alleen de hoofden “doen” het al voor mij.

    Tegelijkertijd realiseer ik me dat dit vermoedelijk een vorm van verleidingsgedrag is die je tegenwoordig in (erotische?) foto’s weinig tot niet meer ziet. Alsof verleidelijk (VEELbelovend) kijken en glimlachen een aan het verdwijnend stukje ‘verleidingskunst’ is.

  2. Allereest de allerbeste wensen voor dit jaar. Vervolgens als ik deze bijdrage bekijk dan ben ik toch zo blij dat je toch bent gaan bloggen;-)

  3. @Jack
    Nou, met houding bedoel ik lichaamstaal. Stel je voor, Jack, 1918 en dat naakte rechterbeen door het confettigordijn.

    @Ina
    Dank je. Ook de beste wensen voor 2012. Sinds het vkblog hebben we elkaar wat uit het oog verloren. Maar we gaan onze weg. En da’s goed zo.

Geef een reactie

