Geplaatst op

Frank Philippi maakt beelden van Belgie

Frank Philippi (1921-2010) is de Belgische Ben van Meerendonk. Een fotograaf van alle markten thuis. In de Antwerpse Rex draait Night People uit 1954 van Nunnally Johnson met Gregory Peck. Zo dus.

Of mode in de stad met Mercedes en Martini of een meisje voor een jukebox in een café. Beelden zijn weg, komen nooit meer terug en zijn tot foto geworden. Kwaliteit van Philippi is dat opsmuk ontbreekt. Het spreekt vanzelf. Ik wil er niks over zeggen om het restje dagelijks leven zo min mogelijk te storen. Weemoed schrijnt met een dode open mond.

2 Reacties op “Frank Philippi maakt beelden van Belgie

  1. Mooi George..

    Heb je verschillende blogs???
    Super “thema”dit, ik houd van de zwarte achtergronden!
    Vertigo, ik zal het noteren.

  2. @Maria
    Ja, Maria, hier heb ik vakantie. Apart dat je het thema mooi vindt. De vormgeving van Vertigo was een reden voor een blog. Ik vind het meteen prachtig. Enig nadeel is dat de archieffunctie wat lastig in te schuiven valt. Zodat oude berichten snel uit beeld verdwijnen.

Geef een reactie

