Geplaatst op

Dream a Little Dream of Me (1931-1969)

Mama Cass Elliot (1941-1974) gaat solo en zingt Dream a Little Dream of Me in 1970 in the Ray Stevens TV Show. De Mamas and Papas verkopen er 7 miljoen exemplaren van. Ooit begonnen als camp met een knipoog wordt het een succes. Het nummer wordt nu geassocieerd met de jaren 1968-1971, maar dateert van 1931. Met tekst van Gus Kahn.

Oudere generaties herinneren zich Kate Smith. Of in februari 1931 Ozzie Nelson. Of vier dagen later Wayne King. Of de Dorsey Brothers. Of Louis en Ella. Of Frankie Laine, Doris Day of Sylvie Vartan.

Stars shining bright above you
Night breezes seem to whisper “I love you
Birds singing in the sycamore tree
Dream a little dream of me

Just say goodnight and kiss me
Oh, hold me tight and tell me you miss me
While I’m alone and blue as can be
Dream a little dream of me

De Italiaanse bewerking die de Bulgaars-Franse yéyé zangeres Sylvie Vartan in 1969 in Doppia Coppia zingt loopt over van weemoed:

Balliamo stretti stretti
Stasera ricordiamo insieme
I giorni che han lasciato in noi
La nostalgia nel cuor

(We dansen af-gesloten
Vanavond herdenken we samen
De dagen die nog in ons zijn
De nostalgie in het hart)

Foto: Ozzie Nelson en zijn orkest

Een Reactie op “Dream a Little Dream of Me (1931-1969)

  1. keijzer ⋅

    Fantastische stem en uitvoering. Normaal gesproken zou het mij te lang duren. De stem van de zangeres van The Seekers ook geweldig. Liedje trouwens ook.The band met de vrouwelijke drummer en dat specifieke liedje gaat er ook goed in, maar ik denk niet vanwege vocale hoogstandje. Dat Nederland maar niet zoiets kan produceren voor het songfestival is spijtig. Sinatra’s stem heeft op mij hetzelfde effect als die van Silvie Vartan. Fred Astaire danst zoals Sinatra zingt. Verder ben ik geen kenner. Het boeit of het boeit niet.

Geef een reactie

